AircoDirect is sinds 2021 opdrachtgever bij Mediazo en gaat voor een complete online strategie. De organisatie heeft een duidelijk doel voor ogen: de grootste worden in Nederland als het gaat om airco's. Met onze samenwerking, waarbij snel handelen key is, zijn er al mooie resultaten.
AircoDirect is sinds 2015 de specialist als het gaat om plaatsen en onderhouden van airco's in Zuid-Nederland. Duizenden huishoudens genieten hierdoor al jaren van een heerlijk klimaat in huis: koel in de zomer, warm in de winter.
De organisatie groeit steeds verder uit met meerdere vestgingen en wilt die groei stimuleren door aan de slag te gaan met een complete online strategie.
25% groei in sessieduur, dit laat zien dat er meer relevante bezoekers de website bezoeken en geinteresseerd zijn in de dienst/product.
In de eerste maanden was er al een stijging te zien in de websitebezoekers vanuit zowel adverteren als vanuit het organisch zoekverkeer.
In korte periode met minder verwijzingen een groei van bijna 4% gerealiseerd van meer relevante conversies vanuit social media.
Samenwerken met een partner die sterk is in zowel development als marketing. Waarbij snel en adequaat schakelen voorop staat om zo nog voor o.a. het seizoen van 2021 de website én online marketing te hebben overgenomen, ingericht en gelanceerd voor een optimaal resultaat in het hoogseizoen.
Uiteindelijk de grootste partij in heel Nederland worden als het gaat om plaatsen en onderhouden van airco's.
In verband met de tijdsdruk die deze case meenam, hebben wij een aangepaste en gefaseerde strategie uitgewerkt en ingezet. Op deze manier was snel schakelen geen probleem.
De website is volledig opgebouwd met ons eigen Zolive-platform met de nieuwste technieken. Er zijn verschillende campagnes ingericht voor zoekmachine adverteren (SEA) en social media adverteren met bijbehorende, specifieke landingspagina's. Aan de hand van de eerste resultaten en metingen zijn er op korte termijn al direct verschillende (conversie)optimalisaties uitgevoerd.