Je hebt een mooie website en misschien zet je ook al in op zoekmachine adverteren en/of zoekmachine optimalisatie. Een goed converterende website is echter de basis voor al je marketingacties. Want zet jij jouw websitebezoekers ook om naar klanten?
Met conversie optimalisatie investeer je niet alleen in nog meer bezoekers, maar verhoog je ook de effectiviteit van je website. Door bezoekers op een slimme manier te verleiden naar specifieke acties op je website. Je probeert op deze manier het maximale uit je bezoekers te halen.
Conversie optimalisatie is een doorlopend proces. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk data te verzamelen. Dit doen we door bepaalde acties op een pagina te meten.
De data die wordt verzameld wordt geanalyseerd. Vanuit hier worden verder testen uitgevoerd om de pagina’s verder te optimaliseren en de resultaten te verbeteren. Aangezien wij zowel eigen online marketeers als developers in huis hebben, houden we de lijntjes kort en kunnen ook technische wijzigingen aan een pagina snel worden doorgevoerd.
Conversie optimalisatie - CRO, Conversion Rate Optimization - is de verzamelnaam voor het optimaliseren van je website voor meer resultaat.
Conversies zijn bepaalde acties die je wilt dat een websitegebruiker uitvoert. Deze acties zijn belangrijk voor online succes en komen in verschillende soorten en maten. Elke onderneming kan dus naar andere conversies streven.
Enkele voorbeelden van conversies op een website: