In 2016 wilde Vloerverwarming Limburg na een naamsverandering zijn nieuwe brand op de markt zetten om uiteindelijk meer en vooral relevante leads binnen te halen. Hiermee werd de samenwerking met Mediazo gestart voor een volledig online marketingpakket.
Product
Online marketing
Expertises
SEA & SEO
Ultieme combinatie van SEA, SEO en techniek.
69% meer relevante en waardevolle leads in vergelijking met dezelfde periode bij andere marketingpartij in het jaar er voor.
Van de gewenste zoektermen, scoort 38% binnen enkele weken op de eerste pagina van Google op nationaal niveau.
De vakbekwame monteurs van Vloerverwarming Limburg hebben in meer dan 15 jaar al heel wat kilometers aan vloerverwarming aangelegd. Het vloerverwarmingsbedrijf uit Sittard werkt met een eigen team van professionele monteurs voor het aanleggen van alle soorten vloerverwarming. Goede service is een belangrijke pijler van het bedrijf. Het motto is niet voor niets: de beste kwaliteit voor een betaalbare prijs.
In 2016 worden de eerste gesprekken gevoerd voor een samenwerking tussen Vloerverwarming Limburg en Mediazo, die uiteindelijk in 2017 van start gaat. Het vloerverwarmingsbedrijf had net een naamsverandering doorgevoerd, van Vloerverwarming Gigant naar Vloerverwarming Limburg.
Met een duidelijk doel voor ogen kwamen zij naar ons toe: meer relevante en waardevolle offerte-aanvragen via de website én dezelfde naamsbekendheid, al dan niet beter, als Vloerverwarming Gigant.
Dankzij Mediazo weten wij telkens meer uit ons bedrijf te halen, online marketing is key in de hedendaagse wereld.
Bryan Finders , Vloerverwarming Limburg
Ons team van online marketeers ging aan de slag met het ontwikkelen van een passende online strategie om de doelen van Vloerverwarming Limburg te kunnen behalen. De eerste stap was het opzetten, inrichten en activeren van een adverteercampagne met behulp van Google Ads. Hiermee werd het bedrijf onder de aandacht gebracht bij potentiële klanten die al specifiek op zoek zijn naar de aangeboden diensten. De adverteercampagne liet direct al goede resultaten zien, maar werd beperkt door de huidige websitetechniek.
Om een serieuze speler te worden op de online adverteermarkt en concurrentie achter zich te kunnen laten, zijn onze marketeers om tafel gaan zitten met Vloerverwarming Limburg en onze developers. Al snel rolde hier een plan uit om de website bij de huidige partij op te zeggen, om vervolgens een nieuwe te ontwikkelen. De website werd daarbij aangesloten op ons eigen CMS-systeem: Zolive en daarmee voorzien van de nieuwste technieken in webdevelopment. Op de pagina's werd ook direct conversie optimalisatie toegepast. Hiermee maken en sturen we de bezoeker naar een specifieke handeling. De korte lijnen tussen onze developers en marketeers zorgden voor een snelle en zorgeloze overstap. Binnen enkele weken zagen we de leads vanuit het adverteren stijgen met 117%.
Ondanks de goede resultaten ging Vloerverwarming Limburg in 2018 met een andere marketingpartij samenwerken om te kijken wat zij te bieden hadden. Bij deze partij werden de gewenste resultaten niet behaald, wat resulteerde in een terugkeer van Vloerverwarming Limburg bij Mediazo. In 2019 gingen we daarom opnieuw aan de slag voor Vloerverwarming Limburg op het gebied van online marketing.
Dit keer werd het pakket naast SEA (zoekmachine adverteren), uitgebreid met SEO (zoekmachine optimalisatie). De website scoort nu ook op relevante zoekwoorden in de organische resultaten van zoekmachines zoals Google en Bing. Van de gewenste zoekwoorden, behaalden 38% binnen enkele weken een positie op de eerste pagina van Google op nationaal niveau. De combinatie van SEA en SEO aangevuld met up-to-date websitetechnieken levert al snel weer de gewenste resultaten op. In vergelijking met de periode van het jaar ervoor is een stijging van 69% te zien in relevante leads.
Naast een stijging in leads zien we ook meer websitebezoeken sinds de terugkeer. Door de pagina’s te optimaliseren voor zoekmachines en bezoekers, zien we ook dat bezoekers langer op de website blijven. Het bouncepercentage is gedaald met 6% en de gemiddelde sessieduur is met ruim 11% gestegen. Hieruit kunnen we opmaken dat de paginasnelheid, het gebruiksgemak en de teksten beter aansluiten op de zoekintentie van de websitebezoeker. We zien nu nog steeds een constante lichte groei en vooral een stabiele campagne met waardevolle leads.
Het opstellen en uitvoeren van een passende online strategie. Lees meer...
Advertentiebeheer en ontwikkeling via verschillende online kanalen met behulp van Google Ads. Lees meer...
Ook na het opleveren van projecten voorzien wij klanten in doorlopende ondersteuning van onze producten. Lees meer...
Het functioneel draaiend maken van het eerder uitgewerkte ontwerp zodat het beheerd kan worden in het Zolive Dashboard. Lees meer...
De website en pagina's optimaliseren voor hoge posities binnen zoekmachines zoals Google en Bing op relevante zoekwoorden. Lees meer...